Skip to content

שיפוץ מעטפת ושיפוץ חיצוני

תוכן עניינים

שתפו את המאמר

אל תסתכל בקנקן, במקרה הזה כדאי שכן.

מהי מעטפת הבניין

שיפוץ מעטפת הוא שיפוץ של המבנה החיצוני של הבניין וכל מה שנכלל בו: חיפוי, חזית, חיזוק עמודי בטון, שבילים ודרכי גישה. אך יכול לכלול גם שיפוץ החניות, שיפוץ מרפסות והצללתן והחלפת החלונות. בעצם מדובר בשיפוץ כל מה שנמצא בצידו החיצוני של הבניין, כולל שטח הקרקע השייך לבניין.

איך מתחילים?

  1. הגדרת מטרה – על הדיירים להגדיר את מטרת השיפוץ ומה ברצונם להשיג. כדאי להיעזר במהנדס לצורך הגדרת המטרות והכנת כתב הכמויות.
  2. פנייה לקבלנים רשומים – על הדיירים לבדוק לאלו קבלנים ברצונם לפנות. חשוב שאלו יהיו קבלנים רשומים בפנקס הקבלנים המשמעות – לקבלן יש רישיון לעסוק בתחום. כמו כן ברישיון מוגדר מה תחום התמחותם ומה היקף הפרוייקטים בהם קבלנים אלו יכולים לעסוק.
  3. קבלת הצעות מחיר – לאחר מכן יש לקבל הצעות מחיר מקבלנים לעבודה. חשוב שהצעת המחיר תכלול מפרט וכתב כמויות כך שניתן יהיה להשוות בין ההצעות. בנוסף, כתב הכמויות יאפשר לכם להבין טוב יותר על מה אתם משלמים. 

מהן פעולות שיפוץ אפשריות בשיפוץ מעטפת בניין?

כאן נסביר על מגוון תיקונים אפשריים שכדאי לשקול כשמתכננים שיפוץ מעטפת בניין:

שיפוץ אריחי חיפוי – לעיתים ישנו חשש לנפילת אריחי חיפוי מהבניין, מה שעלול לסכן את דיירי הבניין או עוברי אורח. במקרה זה יש לבצע פעולות לחיזוק האריחים. אפשרות נוספת היא להחליף את החיפוי לחלוטין. שימו לב שלשם כך נדרש לקבל היתר מהרשות המקומית (מכיוון שיבוצע שינוי בחזית הבניין). אחד היתרונות בשיפוץ אריחי חיפושי הוא שהחלפת החיפוי עשויה להעלות את ערך הדירות בבניין.

איטום – ישנן שתי אפשרויות לאיטום בבניין:

  1. איטום הבניין שכולל את איטום החיבור בין הקרקע לקיר החיצוני של הבניין, איטום האריחים , חיבורי החלונות עם הקיר החיצוני, איטום המקלט והמרתף (אם קיימים). איטום חיבורי חלונות עם קיר הבניין, איטום אריחי חיפוי, איטום חיבור קרקע עם קיר חיצוני למניעת חלחול של מים אל מתחת לרצפה של הקומה התחתונה, איטום קומת מרתף ומקלט.
  2. איטום הגג שכולל את בדיקת שיפועי הניקוז, בדיקת פתחי ותעלות הניקוז וסילוק פסולת מגג הבניין וביצוע איטום למים.

חיזוק מבנים – חיזוק קירות ועמודי תמך וחיזוק היסודות של המבנה. מתאים לבניינים שנדרש בהם חיזוק אך לא עונים לקריטריונים של תמא 38.

שיקום עמודים – בדיקה של העמודים שהבניין יושב עליהם, חיזוק ועיבוי של עמודים אלו.

פיתוח שבילים ודרכי גישה – פיתוח ועיצוב חניות, שבילים מסביב לבניין ושטחי גינון מסביב למבנה.

שיפוץ לובי וכניסה לבניין – שיפוץ הלובי הינו מהלך שיעלה את ערך הדירות בבניין ואת הביקוש לרכישת דירות בבניין. השיפוץ כולל את כל הלובי ורחבת הכניסה. ניתן להחליף את הדלתות, את הריצוף, לעצב מחדש את פנים הלובי ולהתקין מערכות בטיחות ואינטרקום.

האם כדאי לנו לשפץ את מעטפת הבניין?

שיפוץ מעטפת הבניין עונה על שלושה צרכים עיקריים של דיירי הבניין:

  1. הבטיחות – מעטפת הבניין היא חלק משלד המבנה ולכן אם מופיעים סדקים או חשש לנפילת אריחי חיפוי, מדובר בסכנה בטיחותית והשיפוץ נועד קודם כל לנטרל את הסכנות שבבניין. בנוסף, מעטפת פגומה עלולה להוביל לרטיבות ועובש בדירות, מה שכמובן אינו בריא ודורש תיקון.
  2. שיפוץ אסתטי – בניין שנראה מוזנח וישן, צבע מתקלף או עיצוב כניסה מיושנת משפיע על חי הדיירים. במצב כזה שיפוץ יעלה את שווי מחירי הדירות בבניין ויתרום לאיכות החיים של הדיירים.
  3. שימור המבנה – עם השנים המבנים מתבלים ומתיישנים והשיפוץ משמר אותם ועוצר את תהליך ההתיישנות.

מי מבצע שיפוץ מעטפת מבנה?

חשוב לבחור קבלן בעל ניסיון בשיפוץ ושיקום בניינים בעלי מאפיינים דומים לבניין שלכם.

כדאי ומומלץ לבקש המלצות משיפוצים קודמים ואף להגיע לראות את התוצאה בעיניים ולשמוע על תהליך העבודה מול הקבלן, עמידה בלוחות זמנים, פתרון סכסוכים, אם היו, וטיפול בתקלות שארעו תוך כדי או אחרי השיפוץ.

אנו בחברת ניצנים, פועלים על-פי השיטה האמריקאית "ONE STOP SHOP":

אנו מאחדים את כלל עבודות השיפוצים הנדרשות, ומנהלים את קבלני המשנה השונים כך שהלקוחות שלנו מקבלים שירות איכותי ומקצועי עם ראש שקט ללא צורך להתנהל מול מספר אנשי מקצוע במקביל.

מאמרים מקצועיים נוספים

טיפול בעמודי קומת קרקע

הבסיס הוא החלק החשוב ביותר בכל דבר, גם בבניין שלכם… קומת העמודים בכל מבנה, בין אם זה בניין למגורים ובין אם מבנה מסחרי, מהווה את

לקריאה

יצירת קשר

דילוג לתוכן