Skip to content

טיפול בעמודי קומת קרקע

תוכן עניינים

שתפו את המאמר

הבסיס הוא החלק החשוב ביותר בכל דבר, גם בבניין שלכם…

קומת העמודים בכל מבנה, בין אם זה בניין למגורים ובין אם מבנה מסחרי, מהווה את יסודות הבניין. זוהי הקומה החשופה ביותר לבלאי ומפגעים. הסימנים הראשונים שמופיעים בדרך כלל הם קילופי טיח ובהמשך התפוררות של הבטון ואף הופעת סדקים. אלו מביאים להיחלשות העמודים מה שעשוי לגרום בסופו של דבר, אף להתמוטטות הבניין כולו.

טיפול, שיקום וחיזוק העמודים אינו מתייחס רק לביצוע התיקונים של הליקויים הקיימים, אלא גם לשיקום ברזל החיזוק אשר נפגע.

ישנן שתי שיטות פעולה אפשריות בטיפול בעמודי קומת הקרקע:

שיקום בטון – בשיטה זו ניתן להגיע עד לברזל בעזרת חציבה במקום הפגום. לאחר הטיפול בקורוזיה ניתן יהיה לטייח את האזור המטופל עד ליישור קו עם שאר העמוד. במקרים בהם ישנה שכבת בטון דקה יחסית מסביב לברזל, ניתן להוסיף שכבת בטון של שלושה עד חמישה סנטימטרים על מנת לחזק את מערך ההגנה על הברזל.

כאשר הרטיבות עולה מן הקרקע והעמוד מתחיל להתפורר מהלחץ המופעל עליו, נדרשת עבודת שיקום משמעותית יותר עליה נרחיב בסעיף הבא.

עיבוי עמודים – זהו תהליך בו מתבצעת חציבה על מנת להגיעה לקורות התמיכה התחתונות. לאחר מכן מתבצעים קידוחים בעומק חמש עשרה סנטימטרים לתוך הבטון, כדי להכניס קוצי ברזל חדשים. למעשה נדרשים קוצי ברזל באורך של מינימום שישים וחמישה סנטימטרים מכיון שעליהם להיות בולטים כחצי מטר מעל לבטון. אז, מוסיפים דבק אפוקסי לחורים שנקדחו ודוחפים חזק את הברזל בעזרת מכות פטיש. יש להכניס ברזל גם לקורות ברצפה וגם לקורות בתקרה.
עכשיו לאחר שיש לנו את כל הברזל בולט היטב ניתן יהיה לחבר אליו את מוטות הברזל, כך שיש לנו מוטות מחוברים היטב בעזרת חוטי ברזל למוט העליון ולמוט התחתון. כל עשרים סנטימטרים מקיפים את המוטות בכלונסאות וקושרים אותם עם חוטי ברזל, כך שכל המוטות מחוברים היטב ולא יכולים לקבל בטן או לנוע לצדדים.

כמו שניתן לראות, זהו לא תהליך של הוספת עובי לעמוד בלבד, אלא חיזוק משמעותי של העמוד מבפנים.

מתי נדרש עיבוי עמודים

  1. העמודים תוכננו כדי לשאת עומס מסוים ושינוי ברמת העומסים המופעלים עליהם עלולה להוביל לסדקים, הופעת "בטן" כלפי חוץ והתפוררות, מה שעלול להוביל לקריסתם.
  2. עמודים בחניונים תת קרקעיים נפגעים לעיתים ממכוניות ובחלק מהמקרים, עקב הפגיעה הברזלים בולטים וסופגים מכות וכיפוף.
  3. באזורים עם רוחות חזקות או באזורים הקרובים לים רואים לעיתים היעלמות של הבטון והברזלים חשופים לחלוטין.
  4. כשל תכנוני בשלבי בנייה. עמודים דקים אשר אינם עומדים בתקן, כך שמספיקה רעידת אדמה קטנה על מנת לפגוע ביציבות המבנה. במקרים אלו חשוב לערב קונסטרוקטור בעבודות, על מנת לקבל חישוב עומסים על העמודים.
  5. מחדלים בשלבי היציקה כמו במקרים של סגרגציה, כאשר יוצקים את הבטון ולא מרעידים אותו. הבטון מלא בחצץ אוורירי ואינו עטוף בחול ומלט, כך שחוזקו אינו מאפשר עמידה בנשיאת עומסים או אורך חיים ארוך. ניתן לראות זאת כאשר הברזל מבצבץ באזורים בהם ישנו מחסור בבטון ואזורים בהם החצץ מתפרק מהעמוד.

מלבד ניהול עבודות השיפוצים וניהול הקבלנים, אנו בחברת ניצנים השבחת נכסים בע"מ, מלווים את ועד הבית בכל תקופת השיפוץ. אנו מתחייבים למקצועיות, לשירות אמין וטוב ולעמידה בלוחות הזמנים. אנו מעסיקים את מיטב העובדים, ואת קבלני המשנה ברמה הגבוהה ביותר עם ניסיון רב בשיפוצים ושיקום מבנים.

מאמרים מקצועיים נוספים

טיפול בעמודי קומת קרקע

הבסיס הוא החלק החשוב ביותר בכל דבר, גם בבניין שלכם… קומת העמודים בכל מבנה, בין אם זה בניין למגורים ובין אם מבנה מסחרי, מהווה את

לקריאה

יצירת קשר

דילוג לתוכן